Thursday 18 July 2013

Kisah Komunis di Indonesia

Jawi Tigris Jacksoni
3 Mac 1946, tepat jam 12 malam secara serentak, orang ramai yang kebanyakan rakyat pendatang, telah dipimpin oleh orang-orang komunis kiri Parti Komunis Indonesia-PKI dan mengajak bersama-sama mereka PNI dan Pesindo, menyerbu istana dan pejabat kerajaan Melayu dan mengum...umkan bahawa kerajaan Melayu telah dihapuskan oleh rakyat Indonesia.
Pembunuhan terhadap kerabat-kerabat raja dilakukan secara besar-besaran dengan ada yang dibenamkan di laut, dipotong kepala mereka, ditanam hidup-hidup dan berbagai pembunuhan sadis yang lain, di lakukan oleh orang ramai yang pro-komunis yang dipimpin Parti Komunis Indonesia.

Di Tanah Melayu, PKM pula keluar menguasai semua balai2 polis pada bermula 10 Ogos 1945 dan menyembelih semua pegawai melayu pembesar melayu yang di syaki berkerjasama dgn Jepun selama 3tahun 8bulan Tanah Melayu di jajah Jepun. 2minggu darah bersimbah2 di Tanah Melayu akibat perbuatan cina komunis. Luka ni telah menjadi PARUT YANG TAK PENAH PULIH. LEBIH KEPADA API DALAM SEKAM. Meredap perlahan lahan dan tak penah padam dalam ingatan.

No comments: